zondag 5 april 2009

Waar heb ik het ook al weer geschreven??



Het wordt een beetje druk in Netvibes. Ik merk dat ik vaak wil kijken of er al antwoord is op een vraag die ik 'ergens' 'bij iemand' gesteld heb. Maar ik weet vaak niet meer waar ook al weer.

Hebben jullie dat ook? Het zou mooi zijn (die mogelijkheid is er bijvoorbeeld bij sommige fora wel) dat je een feed of zo kunt maken van de bercichten waarin jij een reactie geschreven hebt. Je hoeft dan niet zo lang te zoeken naar waar je ook al weer die vraag gesteld had. Of bestaat er toevallig al zo'n mogelijkheid? Ik krijg niet zo heel veel reacties op mijn vragen, dus daaruit concludeer ik dan maar dat mijn blog niet zo goed gelezen wordt. Ik zal zelf weer es een rondje gaan collega-bloggen.

5 opmerkingen:

jook zei

Ik heb dat inderdaad ook. Dat je niet meer weet waar je een berichtje hebt geplaatst.
ik heb ook het idee dat we de blogs gebruiken, zoals we mailen en dat is vast niet de bedoeling!

Annie Maessen zei

Ik lees jouw blog wel hoor Renate. Jouw goeie vragen zijn voor mij een inspiratie.
Voor wat betreft de plaats waar je reacties hebt geplaats in netvibes ( voor Renate en Jook) : als je in netvibes een reactie hebt geopend, staat er rechts in het schermpje: LINK. Dan kom je op de blog terecht waar de reactie staat. Als je dit bedoeld tenminste. En reageren op een blog is een soort van mailen ja. Je blog zelf, moet je eigenlijk alleen gebruiken om je gedachten ( in dit geval over 23dingen) te beschrijven en toepassingen te oefenen ( foto.s en filmpjes plakken, links leggen ed.)

Anoniem zei

Als je een reactie plaatst bij een bericht staat rechts onder het reactie-veld een link: "Aanmelden via e-mail". Als je daarop klikt krijg je een email op je gmailadres zodra er een volgende reactie op dat bericht komt.
Of je kunt gewoon opschrijven bij wie je gereageerd hebt ;-)

Dingetje zei

Op je dashboard bij "instellingen" en dan tab "reacties" kun je aangeven dat je een email met reactiebericht wilt krijgen. Je kunt wel tot 10 mailadressen opgeven. De tekst van de reactie krijg je dan meteen per e-mail waar je maar wilt. Zo doe ik dat al de hele week. Want we willen allemaal graag reacties.

23Ans zei

He Renate,
Volgens mij wordt je blog wel bekeken, (gezien bovenstaande reacties, maar stel je wel erg veel vragen voor gevorderden. Een wie van ons beginners weet daarop de antwoorden?
Ga echter vooral door, dan kun je ons allemaal nog wat leren.