zaterdag 18 juli 2009

FINISH


Het zit erop. Na een spetterende lancering en een volenthousiaste sprong in het diepe ben ik er helemaal voor gegaan: de 23 dingen. Ik moet zeggen dat ik het heel erg leuk heb gevonden. Sommige dingen waren al bekend en gebruikte ik al: MNS, Hyves, Youtube, Picasa, een website. Maar er waren er veel meer die ik nog niet kende. De meest interessante nieuwkomers vond ik toch wel de weblog, een zeer makkelijk te maken website, maar dan interactief, de wiki, die wat meer van je vergt om te doorgronden. Het spelen met Flickr vond ik ook erg leuk, maar dat is meer iets voor thuis.

Door de 23-dingencursus ben ik me veel meer bewust geworden van de mogelijkheden van het Internet. Voor zowel thuis, privé als op het werk. Er is een soort snoeptrommel opengegaan waar je lekker in kunt graaien. Maar ik ben wel van plan om met beleid te gaan graaien, want anders zit ik zo bij de tandarts. Ik popel om Dingen toe te gaan passen in de bieb, maar het lijkt me beter als dat wat gestructureerd gebeurt. De eerste stap naar deze professionalisering is gezet, want de eerste werkwiki t.b.v. de fotowedstrijd voor het 60-jarig jubileum van vestiging Geldrop is al in de lucht.
Ik voel me erg verrijkt door al deze kennis, en ik vind dat het zeer zeker leeft bij mijn collega's. Vasthouden nu!

Wat een leuke verrassende bijkomstigheid van het 23-dingengebeuren was, is dat je op deze manier op een heel andere manier je collega's leert kennen. Je ziet ineens andere aspecten van ze en dat is leuk! Ik denk dan ook dat de cursus een positief effect heeft gehad op het samenhorigheidsgevoel van de Dommeldallers.

Jammer was het wel dat ik op een gegeven moment toch een beetje 23-dingen-moe werd. En dat kwam dan vooral door het mooie weer buiten. Je gaat dan toch minder snel uren achter de pc zitten. Tip: plan de cursus in de winter! :-)

23 Dingen was voor mij:
Een motiverende inspirende interessante ervaring die mijn digitale interesse nog meer heeft aangewakkerd!

Geen opmerkingen: