maandag 6 juli 2009

# 20 Muziek online beluisteren


Dát was het helemaal, dat LastFM, totdat ze het niet meer gratis beschikbaar stelden. Ik kon ineens niet meer inloggen. Ik had Last FM altijd aanstaan tijdens mijn pc-activiteiten, en ontdekte zo heel wat nieuwe mooie muziek. Erg jammer dat je er nu ineens € 3,00 per maand voor moet betalen. Toch een drempel die te hoog is. En wat doe je dan? je gaat op zoek naar een (gratis, want we blijven hollanders) alternatief. Dat vond ik bijvoorbeeld in deezer.com. Een beetje vergelijkbaar met Last FM, maar helaas niet zo uitgebreid.
Voor de bieb zou het een aanwinst zijn, zo'n site waar je kunt snuffelen in de muziek, zodat je je smaak kunt ontwikkelen en op die manier voorbereid de cd-afdeling van je bieb betreden. Je hoeft dan niet met een stapel cd's in de rij te staan bij de luisterbalie, want je hebt op internet al gehoord hoe mooi de muziek is!
Ook bij Deezer kun je de radiozender van je keuze aanzetten. En kennis maken met nieuwe muziek. Je kunt er natuurlijk ook vrienden maken en mensen opzoeken, maar daar hadden we Hyves al voor, of Facebook, of één van die andere social networks!.Dus dat laat ik bij Deezer maar achterwege. Gewoon lekker muziek luisteren. Da's genoeg!

2 opmerkingen:

23Ans zei

Geweldig, met youtube erbij en lekkere muziek, naar keuze.
Ik luister zelf altijd naar Arrow jazz FM, terwijl ik bezig ben. Tegenwoordig alleen nog op de pc, want ze zijn de ether uitgegooid.
Gelukkig inderdaad weer wat koeler - meer voor het doen van dingen geëigend - weer. Dat scheelt een slok op een borrel. (plakken je armen tenminste niet meer aan het bureau vast
Nog een paar dingskes te gaan en dan kunnen we tenminste op ons gemak gaan kijken wat we er echt van willen gebruiken en daar wat meer diepte in zoeken.

edg zei

leuke tip, deezer.com. (als ik tijd heb ga ik dat eens uitproberen)