
Met Internet ligt de wereld aan je voeten, en websites als WorldCat laten je ook zoeken naar boeken of andere materialen over de hele wereld. Het is mooi dat er een manier bestaat om net dat ene zeldzame boek te vinden. Of te lezen hoe anderen jouw favoriete boek vinden. Toch doet het me allemaal niet zo veel. Ik kijk ernaar als gebruiker, dus klant, en niet zozeer als bibliotheekmedewerker. Om de voor de hand liggende reden: ik zit niet zo in de materie. Het is een beetje de ver van mijn bed show.
Als gebruiker ben ik snel geneigd via de google-zoekmachine op zoek te gaan naar bepaalde materialen, en uiteindelijk kom ik wel waar ik zijn moet.
Ik denk wel dat website's van bibliotheken uitgebreide zoekmachines (lees catalogi) moeten leveren, omdat een bezoeker van een bibliotheeksite gewoon VERWACHT dat ie bij het biebportaal geholpen wordt, en vindt wat ie zoekt.
2 opmerkingen:
He Wieslandje,
Nog 2 dingskes. Gadedereddu, vur mondag?
Ik hoop het, want je bent de hele cursus goed bezig geweest en nu wil ik je ook graag dat certificaat vast zien houden.
Nog effe een eindpurtje
Ja, Wiesland. Ren maar eens een endje om met die doggie(s) van jou. Ben zeer benieuwd naar ding 23van jou. En gun je ook van harte het certificaat.
Een reactie posten